Menu Sluiten
BereikbaarTot uur
Momenteel niet bereikbaar

Veelgestelde vragen

Selecteer categorie
  • Het is belangrijk dat u uw klant schriftelijk in gebreke stelt. Dit kunt u doen door een herinnering/aanmaning te sturen van de openstaande factuur. Blijft de betaling alsnog achterwege? Dan stuurt u een WIK-brief, als uw klant een consument is (voor concept WIK-brief neem contact met ons op). Hiermee geeft u hem/haar de laatste mogelijkheid om alsnog de openstaande kosten te betalen. Voor zakelijke klanten is een WIK-brief niet noodzakelijk. U kunt in dat geval overwegen de vordering direct uit handen te geven aan ACCS.

  • Hoe beter uw administratie, hoe sneller wij voor u aan de slag kunnen gaan. De volgende zaken hebben wij van u nodig: kopie van de verzonden facturen, herinneringen/aanmaningen, WIK-brief, overeenkomst (indien aanwezig) en eventuele correspondentie over de facturen. Bent u benieuwd of uw dossier compleet is voor ons om hiermee aan de slag te gaan? Neem dan contact met ons op.

  • B2C klanten (consument)
    De hoogte van de hoofdsom bepaalt hoeveel incassokosten u mag berekenen. Op de website van de Rijksoverheid kunt u zien in welke staffel uw vordering valt, inclusief een rekenvoorbeeld. Is uw vordering onder de €2.500,-? Dan mag u 15% in rekening brengen, met een minimum van €40,-.

    B2B klanten (zakelijk)
    Bij zakelijke klanten berekent u de incassokosten, zoals die vermeld staan in uw algemene voorwaarden. Heeft u geen algemene voorwaarden, of beschrijven deze niet het incassotraject? Dan valt u terug op de wettelijke regeling die ook voor consumenten geldt.

  • Letterlijk betekent minnelijk ‘vriendschappelijk’ of ‘zonder dwang’. Binnen de incassobranche bedoelen we dat wij – zonder tussenkomst van de rechtbank – uw vordering proberen te incasseren. Tijdens dit minnelijke traject leggen wij contact met uw klant op verschillende manieren: schriftelijk, telefonisch of zelfs middels een persoonlijk bezoek.

    Uw vordering verhogen wij met buitengerechtelijke incassokosten en wettelijke rente. In deze fase is het ons doel om uw klant zo snel mogelijk de openstaande factuur te laten betalen, of een geschikte betalingsregeling treffen. Lukt dat niet? Dan pakken we door in een gerechtelijk incassotraject.

Nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws binnen de incassobranche? Schrijf u in op onze nieuwsbrief en u ontvangt belangrijke berichten in uw mailbox. Geen spam en geen reclame, beloofd!

Kristel
Heb je een vraag over jouw dossier? Typ een bericht om contact op te nemen via Whatsapp.

Ons kantoor is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08:30 tot 21:00 uur.