Opdrachtgevers
Als vooruitstrevend Incasso- en Gerechtsdeurwaarderskantoor heeft ACCS alles in huis om uw openstaande vorderingen – op een sociaal verantwoorde wijze – te kunnen incasseren.
Direct een incasso starten
Over ACCS
ACCS is een Incasso- en Gerechtsdeurwaarderskantoor gevestigd in Eindhoven met wereldwijde dekking als uniek karaktereigenschap. Wij ondersteunen u als opdrachtgever bij het incasseren van al uw openstaande vorderingen, zowel B2B als B2C. Lees snel verder over de wijze waarop wij te werk gaan.
Veelgestelde vragen...
-
Ik heb een product of een dienst geleverd, maar mijn klant weigert te betalen. Wat kan ik doen?
Het is belangrijk dat u uw klant schriftelijk in gebreke stelt. Dit kunt u doen door een herinnering/aanmaning te sturen van de openstaande factuur. Blijft de betaling alsnog achterwege? Dan stuurt u een WIK-brief, als uw klant een consument is (download voorbeeld WIK-brief). Hiermee geeft u hem/haar de laatste mogelijkheid om alsnog de openstaande kosten te betalen. Voor zakelijke klanten is een WIK-brief niet noodzakelijk. U kunt in dat geval overwegen de vordering direct uit handen te geven aan ACCS.
-
Welke informatie heeft een incassobureau of deurwaarder nodig om een zaak te starten?
Hoe beter uw administratie, hoe sneller wij voor u aan de slag kunnen gaan. De volgende zaken hebben wij van u nodig: kopie van de verzonden facturen, herinneringen/aanmaningen, WIK-brief, overeenkomst (indien aanwezig) en eventuele correspondentie over de facturen. Bent u benieuwd of uw dossier voldoende is voor ons? Neem dan contact met ons op.
-
Een minnelijk incassotraject, wat houdt dat in?
Letterlijk betekent minnelijk ‘vriendschappelijk’ of ‘zonder dwang’. Binnen de incassobranche bedoelen we dat wij – zonder tussenkomst van de rechtbank – uw vordering proberen te incasseren. Tijdens dit minnelijke traject leggen wij contact met uw klant op verschillende manieren: schriftelijk, telefonisch of zelfs middels een persoonlijk bezoek.
Uw vordering verhogen wij met buitengerechtelijke incassokosten en wettelijke rente. In deze fase is het ons doel om uw klant zo snel mogelijk de openstaande factuur te laten betalen, of een geschikte betalingsregeling treffen. Lukt dat niet? Dan pakken we door in een gerechtelijk incassotraject.